Konsultacje społeczne – Kodeks Reklamowy Torunia (KO-REK-TOR)
W dniu 08.06.2017 r. przedstawiciele Studenckiego Koła Naukowego Rozwoju Miast i Gospodarki Przestrzennej: Florentyna Astukiewicz, Leszek Dąbrowski i Maciej Surmacewicz wzięli udział w konsultacjach społecznych dotyczących Kodeksu Reklamowego Torunia (w skrócie: KO-REK-TOR).
Część pierwsza konsultacji odbyła się w Muzeum Etnograficznym, gdzie zostały przedstawione założenia Kodeksu, m.in. eliminacja toksycznych form reklamy, standaryzacja formatów tablic i urządzeń reklamowych, podział miasta na strefy reklamowe.
Drugą częścią konsultacji był przejazd po mieście „Ogórkiem” – zabytkowym autobusem miejskim marki Jelcz wersja 043. Podczas przejazdu wszyscy uczestnicy “wyszukiwali” pozytywne, jak i negatywne przejawy reklam w przestrzeni miasta Torunia.
Celem konsultacji jest wypracowanie wspólnej wersji Kodeksu Reklamowego Torunia oraz skorygowanie zasad, które warunkują funkcjonowanie reklam w przestrzeni miejskiej.
Równocześnie zachęcamy do wyrażania swoich opinii w sprawie Kodeksu Reklamowego Torunia, Urząd Miasta zbiera opinie do 22 czerwca 2017 r.
Szczegóły: http://www.konsultacje.torun.pl/pl/ko-rek-tor-miejsce-reklamy-w-przestrzeni-torunia
Krótki film przedstawiający przejazd „Ogórkiem” – zabytkowym autobusem miejskim marki Jelcz wersja 043 w trakcie konsultacji dotyczących Kodeksu Reklamowego Torunia: